جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه

جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه

جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه به منظور تقسیم و جدا کردن حریم ساختمان ها از خیابان است. در اصل برای خیابان کشی، جمع آوری و هدایت آب های سطحی ناشی از بارش باران و برف صورت می‌گیرید، زیرا یکی از دلایلی که باعث خرابی مسیرها و جاده های آسفالت می‌شود، تجمع آب در مسیر و نفوذ به قشرهای زیرین و خاک است.

اجرای انواع جدول کشی بصورت تخصصی

جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه به این صورت است که پس از نقشه برداری از محل مورد نظر توسط اکیپ نقشه بردار و تهیه دیتل اجرای با توجه به کاربری محیط و انتقال آن به مسیر و محل جدول کشی توسط اکیپ جدول گذاری، پروژه شروع و عملیات اجرای جدول کشی انجام می‌شود. البته باید توجه داشت که برای محوطه های با مساحت کم از نقشه برداری استفاده نمی‌شود و پیمانکار با استفاده از تجربه خود کار را انجام می‌دهد.

قبل از جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه زیرسازی مسیر و بستر انجام می‌شود، چرا که بستر موجود باید تراکم لازم را داشته باشد تا پس از مدت ها جدول های اجرا شده کج و یا نشست نکنند.(90% تراکم). پس از زیر سازی، بتن مگر انجام می‌گیرید و پس از آن انواع جدول کشی اجرا می‌شود.

# تعریف: بتن مگر یا بتن پوششی، در واقع یک بتن با مقدار سیمان کم است که برای آماده سازی بستر، اجرا می‌شود.

انواع جدول کشی

  1. جدول کشی تک لبه: این نوع جدول کشی اکثراً برای محیط دور باغچه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. جدول کشی کانیو: این جدول کشی، برای هدایت آب های سطحی در محوطه ها و کوچه هایی با طول کم استفاده می‌شود.
  3. جدول کشی نهری: جدول کشی نهری برای جمع آوری و هدایت آب های با حجم زیاد در خیابان های اصلی استفاده می‌شود.
  4. جدول کشی کتابی: این نوع جدول کشی همانند جدول کشی کانیو، برای هدایت آب های سطحی در محوطه ها و کوچه هایی با طول کم استفاده می‌شود.
  5. جدول کشی روسی: جدول روسی بیشتر برای ورودی پارکینگ ها استفاده می‌شود.

جدول کشی خیابان، کوچه و باغچه با مسیر پوش

شرکت مسیر پوش با بهره گیری از گروهی مجرب و با تجربه و داشتن رزومه عالی در شهرداری ها و شرکت های خصوصی آماده همکاری و اجرای جدول کشی محوطه های مختلف شما در تهران، کرج و شهر های شمالی کشور می‌باشد.

مطالب مرتبط و پیشنهادی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

80 + = 84