قیمت روز آسفالت محوطه و جاده

قیمت روز آسفالت محوطه و جاده

قیمت روز آسفالت محوطه و جاده، امروزه یکی از متداول ترین مواد و متریال برای ساخت جاده های اصلی و فرعی آسفالت می‌باشد که به مرور زمان برای پوشش کف محوطه‌ مدارس، دانشگاه ها، پیست های اتومبیل رانی، موتور سواری، دوچرخه سواری، اسکیت و حتی محوطه فرودگاه ها، جای سنگ، بتن و سایر موارد در محوطه سازی را گرفت. یکی از دلایل اصلی استفاده از آسفالت، طول عمر بالا، قیمت به صرفه و تعمیر آسان محل های آسفالت شده می‌باشد.

عوامل موثر در قیمت آسفالت محوطه

1- زیرسازی محوطه و جاده

زیرسازی یکی ار مهمترین مراحل در محوطه سازی و راه سازی می‌باشد در صورتی که زیرسازی مناسب و بر اساس استاندارد های اجرایی نباشد پس از مدتی باعث ایجاد شدن معایبی در رویه (آسفالت) می‌شود که در برخی موارد باعث ترک خوردگی آسفالت، شن زدگی و نشست مسیر می‌شود. هر چه تعداد لایه های خاکریزی بیشتر باشد قیمت زیر سازی و محوطه سازی بالا می‌رود.

نکته مهم و قابل توجه اینکه، در زیرسازی باید باید تراکم حداقل 95 درصد کوبیدگی خاک ایجاد شود.

2- نوع آسفالت

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت آسفالت محوطه به نوع آسفالت استفاده شده و ضخامت آسفالت اجرایی می‌باشد در برآورد هزینه و قیمت آسفالت محوطه قیمت هر تن آسفالت بیندر و  هر تن آسفالت توپکا تعیین کننده است.

شرکت های زیادی در کشور در تولید آسفالت فعالیت می‌کنند و قیمت هر کارخانه آسفالت و تولید کننده متفاوت و کیفیت ها نیز فرق می‌کند. مسیرپوش یکی از بهترین تولیدکننده های آسفالت در تهران و کرج می‌باشد و آسفالت تولید شده در این شرکت دارای طرح اختلات و دارای استاندارد می‌باشد.

3- مساحت (متراژ کف، محوطه و جاده)

هر چه متراژ  و مساحت فضای مورد نظر برای اجرای آسفالت بیشتر باشد قیمت اجرای آسفالت محوطه پایین تر می‌باشد زیرا حجم کار زیاد است و معمولا در مساحت های کمتر از 100 مترمربع قیمت اجرای آسفالت کمی بیشتر است. معیار قیمت آسفالت محوطه و جاده ضخامت یک سانتی‌متر در مترمربع است.

برای مثال، اگر قیمت یک سانت آسفالت با پخش 16 هزار تومان باشد قیمت پخش آسفالت به ضخامت 5 سانتی‌متر 80 هزار تومان می‌شود.

در آخر لازم است بیان کنیم که آسفالت کاری و محوطه سازی اجرا شده توسط گروه مسیر پوش با بهترین ماشین آلات اجرا شده و شرکت دارای بهترین کارشناسان با تجربه راه سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 2