مراحل و آموزش نصب ایزوگام

مراحل نصب ایزوگام دلیجان

مراحل نصب ایزوگام دلیجان

نصب ایزوگام چگونه است؟ با شروع زمستان و بارش برف و باران بیشتر مردم به فکر عایق کاری و رفع عیب عایق بندی پشت بام خود میافتند. در گذشته نه چندان دور برای عایق کاری از قیرگونی استفاده میکردند اما به مرور زمان اجرای ایزوگام در پشت بام ها رایج شد و به دلیل قیمت مناسب تر نسبت به قیرگونی به تدریج به عنوان عایق اصلی در پشت بام ها استفاده میشود.

نصب و اجرای ایزوگام باید اصولی و طبق مراحل خاصی انجام شود که به شرح موارد مهم آن اشاره میکنیم.

1- وسایل و ابزار مورد نیاز

ابزار اصلی و مورد نیاز برای نصب ایزوگام به طور کلی به شرح ذیل میباشند.

  • سیلندر گاز مایع : سلندر های 11 کیلویی که راحت جا به جا میشود.
  • مشعل (تک ‌شعله یا چند شعله) : این نوع مشعل ها مخصوص اجرای ایزوگام هستند و دارای فشار و حرارت بالایی هستند.
  • دستکش نسوزبرزنتی : یکی از وسایل اصلی مورد نیاز نصاب میباشد تا مانع از سوختگی دست نصاب و راحتر نمودن اجرای ایزوگام استفاده میشود.
  • کفش چرم ساق بلند : برای اینکه پاهاتون نسوزه 🙂
  • تیغ یا کاتر : برای برش کاری ایزوگام استفاده میشود و باید تیز باشد تا ایزوگام را به شکل و ابعاد مورد نظر برش داده شود.
  • کمچه یا ماله : برای بند کشی ایزوگام کاربرد دارد.
  • جارو : برای نظافت پشت بام و محل مورد نظر برای نصب استفاده میشود.
  • عینک : معمولا برای نصب ایزوگام فویل دار نصاب از عینک آفتابی استفاده میکند تا مانع از انعکاس نور و اشعه خورشید به چشم شود.

2- مراحل نصب ایزوگام

اولین مرحله قبل از اجرای ایزوگام نظافت و تمیز کردن پشت بام و محل مورد نظر برای عایق کاری است و باید بسیار تمیز و عاری از هر گونه خاک ، شن و خورده سنگ باشد، وجود گرد و خاک در محل مورد نظر از چسبندگی ایزوگام به شطح جلوگیری کرده و پس از نصب ایزوگام زیر آن ورم و باد میکند.

پس از نظافت وضعیت پشت بام باید بررسی شود و به منظور یک دست کردن سطح پشت بام در صورت نیاز سیمانکاری شود و دور تا دور بام ماهیچه کشی شود و درز های موجود با ملات ماسه و سیمان پٌر گردد.

پس از انجام زیر سازی پشت بام، باید کل سطح را قیرکشی کنیم، این کار باعث افزایش طول عمر عایق انجام شده و چسبندگی بهتر ایزوگام میشود. علاوه بر قیر میتوان از پرایمر نیز استفاده کرد که هزینه کمتری نسبت به قیر دارد.

مرحله بعد، باز کردن رول ایزوگام و اندازه گیری آن است و در صورت نیاز برش ایزوگام اضافه برای مرحله نهایی نصب است. توجه داشته باشید نصب ایزوگام باید از ناودان شروع شود و پس از آب بندی ناودان شروع نصب کنید. پس از اندازه گیری و رول کردن ایزوگام به وسیله مشعل شروع به حرارت دهی به ایزوگام کنید تا قیر ایزوگام مذاب شود و سعی کنید جایی که ایزوگام چروک شده را صاف و با پا روی آن راه بروید تا خوب به سطح بچسبد و رول بعدی را اندازه کنید اورلب استاندارد ایزوگام 10 سانتیمتر میباشد که باید رول بعدی 10 سانت روی ایزوگام قبل قرار بگیرید.

رعایت نکاتی مهم، پیش از نصب ایزوگام

  • نصب باید در شرایط مساعد جوی و آب هوای آفتابی و بدون بارش باشد.
  • در دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد نصب را انجام ندهید.
  • سطحی که قرار است نصب بروی آن انجام شود باید خشک، تمیز و بدون غبار باشد.
  • عایق ایزوگام نباید روی زاویه ۹۰ درجه نصب شود.
  • در نصب رول های بعدی باید به هم پوشانی دقیق و صحیح دقت شود.

مسیر پوش با بیش از 25 سال سابقه و دارای نمایندگی رسمی ایزوگام دلیجان و بهترین و مجرب ترین اکیپ اجرایی و دارای کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ای کشور آمادگی نصب و اجرای ایزوگام در سراسر استان تهران و البرز میباشد.

One thought on “مراحل و آموزش نصب ایزوگام

  1. مهدی حسینی میگوید:

    ایزوگام های دلیجان کیفیت بالائی دارند بخصوص ایزوگام بام گستر دلیجان من راضی بودم

    • مدیریت میگوید:

      سلام، حق با شماست، ایزوگام های دلیجان بدلیل کیفیت بالایی که دارند نه تنها در ایران بلکه در کشور هایی مانند: عراق، افغانستان، پاکستان، قطر، ارمنستان، ترکیه، لبنان، تاجیکستان، ترکمنستان هم طرفدار و فروش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 6 =